10-04-14

Personal update: Dewi

Dewi in da house! Net als Jet ben ik een tijdje weggeweest. Figuurlijk, niet letterlijk. Gewoon even een (erg lange) pauze van de blog, vooral door alle drukte op school. Jet heeft nu al weer wat geschreven en dat inspireerde mij ook weer om wat op de blog te zetten. Mijn laatste bericht was in oktober (!) en er is in de tussentijd aardig wat gebeurt. Daarom heb ik ook deze update om een nieuwe tijd in te luiden.

Het spijt mij heel erg dat ik niets heb geschreven, maar Jet en ik zitten nu in de derde en is gewoon een heel druk. Ik moest er erg aan wennen. Ik wilde nog voor alles even goed leren en braaf huiswerk maken. Daardoor had ik weinig tijd om nog wat anders er naast te doen. Nu snap ik dat het gewoon niet altijd lukt en met wat minder leerwerk lukt het mij ook wel om een goed cijfer te halen. Volgend schooljaar zullen we sommige vakken niet meer hebben, omdat we dit jaar ons profiel moeten kiezen. Jet is er al aardig uit geloof ik, maar ik heb nog niet echt alles besloten.


In zo'n lange tijd heb ik natuurlijk wel wat meegemaakt. In de kerstvakantie ben ik met mijn moeder wezen citytrippen in Berlijn. Het is een aparte stad. Berlijn kan je niet echt mooi noemen, maar het heeft zo wel zijn charme. Mijn moeder en ik zaten in een klein hoteltje in Oost-Berlijn dichtbij het Alexanderplatz. Daar was een van de vele kerstmarkten in Berlijn en op deze markt waren wij elke dag wel te vinden. Behalve de Weihnachtsmarkten hebben we nog veel meer gezien. Potsdammerplatz, der Reichtag, de muur, Checkpoint Charlie, allemaal van die trekpleisters. Te veel om op te noemen.


Toen ik in Berlijn was, heb ik de bovenstaande foto gemaakt. Ik had hem ingezonden voor een wedstrijd van Fotografille. En ik zat bij de laatste twaalf finalisten!!! Gewonnen heb ik niet, maar wel echt super dat ik bij de finalisten zat.


Ook zijn Jet en ik begin dit jaar allebei 15 geworden. Wij voelen ons nu super volwassen. Maar naast ons waren er nog veel meer mensen jarig. Onze moeders werden allebei vijftig in januari. (Het wordt hier wel heel toevallig) En mijn oma werd tachtig. Heel veel feestjes dus. Het lijkt wel alsof iedereen in het voorjaar jarig is. Natuurlijk hebben we allemaal leuke nieuwe dingetjes gekregen voor onze verjaardag. Jet heeft een juicer gekregen, zoals je misschien al gezien hebt en ik ben nu de trotse eigenaar van een paar Dr. Martens. We hebben genoeg spullen om over te praten met jullie.

Genoeg over wat ik heb gedaan, nu over naar wat ik ga doen. Niet heel veel speciaal. Over twee weken hebben we al weer meivakantie. Daar heb ik veel zin in. Ik realiseer me nu eigenlijk dat we al bijna aan het einde van het school zitten en na de zomer zijn we bovenbouwers. Stoer. Maar wat ik precies ga doen is geheim en als je het wil weten, moet je onze blog maar goed in de gaten houden. Ik zal (proberen) elke week een berichtje online te zetten. Om jullie toch al een idee te geven van wat er komen gaat, staat hier boven een previewfoto.

 
Het liedje waar je nu naar luister is Mooie Dag van Jayh. Omdat ik het wel een mooie dag vind vandaag, heb ik het benoemd tot liedje van de dag. Want het is wel lekker zonnig, maar niet heel warm en het liedje maakt mij gewoon heel vrolijk. Dat was het dan weer. Ik hoop dat je leuk vond om iets van mij te horen en ik vond het ook leuk om weer iets te schrijven.
 
Tot volgende week,
Dewi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen